[Tehlug-OffTopic] Google Free Life

Behnam Tavakkoli b.tavakkoli at gmail.com
Sat Jan 25 16:33:32 IRST 2014

سلام مهدی جان،

از لحاظ فلسفی وابسته نبودن به چیزی را بسیار می‌پسندم، چون اگر وابستگی‌ای به
چیزی وجود داشته باشد به صورت کاملا طبیعی موضع قدرت هم برای آن چیز به وجود
خواهد آمد و کارهایی که می‌تواند انجام دهد...

در کل سرویس‌های گوگل چیزی نیستند که نشود جایگزین‌شان کرد، به جای جیمیل از
فلان چیز، به جای کلندار از فلان چیز و همین‌طور الی آخر، شبکه اجتماعی هم که
عضو نبودیم نبودیم، دنیا که به آخر نمی‌رسه و الی آخر...

اما چیزی که همیشه برای من سوال بوده این است که چرا باید این کارها را انجام
دهیم؟ این که بسیاری از نیازهای آنلاین ما توسط یک مجموعه سرویس تامین می‌گردد
باعث می‌گردد زمان کمتری صرف آن کارها کنیم و راحت‌تر به امور دیگر برسیم.
دوستان بحث privacy را مطرح می‌کنند که ابتدایی‌ترین سوال بنده در مقابل آن‌ها
این است که وقتی کل ترافیک اینترنتی که مصرف می‌کنیم دست برادران جان بر کفمان
است دیگر privacy چه معنایی دارد؟ اگر برای این مورد حساسیتی نشان نمی‌دهیم
دیگر چه کار به سرویسی مانند Google داریم که با اطلاعات ما چه کار می‌کند؟

2014-01-25 Mehdi Sadeghi <sadeghi at mehdix.org>

--

   - مرکز گنو/لینوکس سی‌تو : www.sito.ir
   - خدمات وب بهرا : www.behra.ir

<http://www.buysoft.ir/>−−−−−−
آدرس دفتر مرکزی : تهران - فلکه دوم صادقیه - ابتدای بلوار فردوس - پلاک ۱۴ -
واحد یک
کد پستی : ۱۴۸۱۷۹۷۳۷۱ | صندوق پستی : ۱۴۵۱۵/۹۳۹
تلفن : ۴۴۰۰۰۷۵۱ | فکس : ۸۹۷۸۷۷۷۷ | تلفن همراه : ۰۹۱۹۲۰۶۵۶۳۴
بهنام توکلی کرمانی